tag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post918027079482456920..comments2022-03-26T05:12:06.085+01:00Comments on Nieuws inzake internationale arbeid: Belastingteruggave wordt gestort op verkeerde bankrekeningAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/12975326927373640596noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-81954298147589797232014-03-03T12:41:23.834+01:002014-03-03T12:41:23.834+01:00Het is inderdaad een puinhoop bij de uitbetaling v...Het is inderdaad een puinhoop bij de uitbetaling van toeslagen momenteel. Dat is ook de reden waarom staatssecretaris Weekers is opgestapt. Door te late en verkeerde uitbetaling van toeslagen komen heel veel mensen financieel in de knoei. Hopelijk kan de nieuwe staatssecretaris dit oplossen al geeft uw reactie weinig hoop. Principe is dat u mag aangeven op welke rekening de toeslagen worden gestort. Nieuw beleid is echter dat er nog maar sprake van 1 rekening voor teruggave kan zijn. Blijkbaar hadden ze de Rabobank rekening nog in hun systeem staan, vervelend dat ze nu juist die rekening hebben gekozen voor teruggave. Ik zou ook verwachten dat ze de rekening zouden blijven gebruiken die actief wordt gebruikt en niet een "oude" rekening. Ik verwacht inderdaad niet dat de Rabobank geld zal terugstorten als u nog een uitstaande schuld bij hen hebt staan. Dus maar zo snel mogelijk de belastingdienst informeren over het correcte bankrekeningnummer en nog maar eens aangeven dat hun beslissing onterecht was, zeker gezien de rekening ook op naam van uw ex-partner staat, die niets met de toeslagen te maken heeft waarschijnlijk. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12975326927373640596noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-41601975730569028372014-02-26T10:27:13.217+01:002014-02-26T10:27:13.217+01:00Vanaf 20 feb kijk ik al op mijn rekeningen of mijn...Vanaf 20 feb kijk ik al op mijn rekeningen of mijn toeslagen al zijn overgemaakt. Gisteren ging ik inloggen bij mijn toeslagen digid en nu blijkt dat de belastingdienst zomaar mijn rekeningnummer heeft gewijzigd naar een rekeningnummer wat niet in gebruik is door mij. Dit rekeningnummer staat zelfs op naam van (van mij en) mijn ex-partner. Dit rekeningnummer van de rabobank staat gekoppeld aan ons oude (verkocht in Januari 2014) huis. Het huis is met een restschuld verkocht en alles wat er op die rekening wordt gestort krijgen we niet meer terug. Dit terwijl mijn toeslagen nog nooit op die rekening zijn overgemaakt, maar altijd op mijn eigen prive rekening van de ABN! Uiteraard heb ik gelijk gebeld gister met de belastingdienst maar zij vertellen mij dat er een wetswijziging in dec 2013 is geweest en dat de computer willekeurig voor iedereen 1 rekeningnummer heeft gekozen om daar voortaan het geld op over te maken, dit zonder toestemming of navragen bij de klant of dit akkoord is. Zij gaan mij nu een brief met instructies sturen en ik mag zelf met de Rabobank gaan afhandelen om mijn geld terug te krijgen/ te laten storten naar de belastingdienst (iets wat dus niet gaat gebeuren ivm de restschuld op die rekening) waarna zij het weer naar mij gaan doorstorten. Oftewijl ik moet hun fout recht zetten om zo mijn geld te kunnen krijgen. Even voor de duidelijkheid, het gaat hier om huurtoeslag, zorgtoeslag en kindgebondenbudget. Dit kan toch niet kloppen dat dit zomaar mag? En al helemaal niet naar een rekening die ook op naam van iemand anders staat? Voor een wijziging van rekeningnummer moet ik toch mijn digitale handtekening voor zetten?! Het gaat om meer dan 400 euro... Hoe moet ik mijn huur en kosten nu betalen? Wie kan mij helpen wat te doen hier?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-8733413612229582182014-02-21T09:16:22.353+01:002014-02-21T09:16:22.353+01:00hier nog 1 heb allang een ander rekeningnummer sto...hier nog 1 heb allang een ander rekeningnummer storten ze gisteren op een andere rekening nummer ik zit nu in de shit geen eten geen huur te betalen wtf belasting gebeld kunnen ze niks aan doen nou sorry hoor wat voor rechten hebben de burgers zelf niks nadaAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/05131012107309615963noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-15457681217490590962014-01-09T11:16:10.325+01:002014-01-09T11:16:10.325+01:00Dat hangt ervan af waarom er een teruggave is beta...Dat hangt ervan af waarom er een teruggave is betaald. Maar waarschijnlijk is de definitieve aanslag 2010 opgelegd en is gebleken dat u nog recht had op een aanvullende teruggave boven op de voorlopige teruggave die u reeds in juli 2011 hebt ontvangen. Het kan ook een voorlopige teruggave voor 2012 zijn. Het zal toch niet een voorlopige teruggave voor 2011 zijn, ook niet als u de aangifte 2011 al in januari 2012 had ingediend. Zo snel is de belastingdienst niet volgens mij. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12975326927373640596noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-81354461681351674472013-12-18T15:58:11.559+01:002013-12-18T15:58:11.559+01:00In februari 2012 had ik ineens een teruggave van d...In februari 2012 had ik ineens een teruggave van de belasting op mijn rekening staan. Krijg ik dit nu altijd in februari naast de terugave inkomstenbelasting die ik ergens in juli ontvangMoihttps://www.blogger.com/profile/10535689010096210715noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-70351457746434059972013-05-30T01:59:32.955+02:002013-05-30T01:59:32.955+02:00Dit is inderdaad wel heel erg vreemd en voor mij o...Dit is inderdaad wel heel erg vreemd en voor mij ook onverklaarbaar helaas. Het is inderdaad goed om hen te verzoeken om aan te tonen dat u een wijziging zou hebben ingediend. Van het verzoek hiertoe zouden ze een kopie moeten hebben. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12975326927373640596noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-2709584129113633212013-05-30T01:57:31.774+02:002013-05-30T01:57:31.774+02:00Uit het rekeningnummer zou moeten blijken bij welk...Uit het rekeningnummer zou moeten blijken bij welke bank de rekening loopt. Wellicht kan de bank dan verklaren dat de rekening niet van u is maar van iemand anders. Daarnaast is het de vraag hoe de belastingdienst aan het verkeerde bankrekening is gekomen. Dan zouden ze een wijzigingsverzoek moeten hebben ontvangen. Daar zouden ze een kopie van moeten hebben. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12975326927373640596noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-4888158052812992412013-05-30T01:54:16.699+02:002013-05-30T01:54:16.699+02:00Bij fraude lijkt het mij dat de belastingdienst mo...Bij fraude lijkt het mij dat de belastingdienst moet aantonen dat ze bevrijdend hebben betaald. En ook dat het formulier dat ze hebben ontvangen daadwerkelijk van u afkomt. Dit toont maar weer aan hoe belangrijk het is dat naam en rekeningnummer worden gematcht. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12975326927373640596noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-44338670773889291592013-05-28T20:36:08.563+02:002013-05-28T20:36:08.563+02:00Ik krijg maandelijk mijn voorlopige inkomstenbelas...Ik krijg maandelijk mijn voorlopige inkomstenbelasting gestort.<br />In jan, feb april is dat goed gegaan.<br />In maart heb ik het niet ontvangen. Na heel wat telefoontjes met de belastingdienst blijkt dat het in maart naar een ander rekeningnummer is gegaan.<br />Ze zouden dit uitzoeken.<br />Nu heb ik vandaag een brief gekregen dat uit controle blijkt dat ik zelf het rekeningnummer gewijzigd heb, echter heb ik dit niet.<br />Ze gaan aan de persoon vragen omdit terug te storten en als deze dst niet doet, verstrekken ze mij de contact gegevens van deze persoon.<br />Echter heb ik mijn rekeningnummer niet gewijzigd, ik ga morgen gelijk bellen dat ik wil dat ze dit aantonen. ook heb ik de vraag hoe het kan dat in jan, feb en april goed gaat, en maart niet. <br />Terwijl ik mijn rekeningnummer niet gewijzigd heb, en stel ik had dit gewijzigd, dan was de betaling van April ook fout gegaan, terwijl deze goed is gegaan. begrijp er niks van en vind het vermoeiend worden.ikke5252https://www.blogger.com/profile/09192905844993626405noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-7424304118529115782013-05-28T20:29:10.977+02:002013-05-28T20:29:10.977+02:00Ik krijg maandelijk mijn voorlopige inkomstenbelas...Ik krijg maandelijk mijn voorlopige inkomstenbelasting gestort.<br />In jan, feb april is dat goed gegaan.<br />In maart heb ik het niet ontvangen. Na heel wat telefoontjes met de belastingdienst blijkt dat het in maart naar een ander rekeningnummer is gegaan.<br />Ze zouden dit uitzoeken.<br />Nu heb ik vandaag een brief gekregen dat uit controle blijkt dat ik zelf het rekeningnummer gewijzigd heb, echter heb ik dit niet.<br />Ze gaan aan de persoon vragen omdit terug te storten en als deze dst niet doet, verstrekken ze mij de contact gegevens van deze persoon.<br />Echter heb ik mijn rekeningnummer niet gewijzigd, ik ga morgen gelijk bellen dat ik wil dat ze dit aantonen. ook heb ik de vraag hoe het kan dat in jan, feb en april goed gaat, en maart niet. <br />Terwijl ik mijn rekeningnummer niet gewijzigd heb, en stel ik had dit gewijzigd, dan was de betaling van April ook fout gegaan, terwijl deze goed is gegaan. begrijp er niks van en vind het vermoeiend worden.ikke5252https://www.blogger.com/profile/09192905844993626405noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-75819053396942727072013-03-18T16:11:22.005+01:002013-03-18T16:11:22.005+01:00Ja, dat klopt inderdaad. De procedures zijn weer v...Ja, dat klopt inderdaad. De procedures zijn weer veranderd. Te vaak is de belastingdienst geconfronteerd met malafide adviseurs die voor honderduizenden Euro's teruggaven en toeslagen hebben aangevraagd buiten medeweten van de "klant" en al het geld op hun eigen rekening hebben laten storten. Sinds dit jaar is dan ook bepaald dat het niet langer mogelijk is om het bankrekeningnummer te vermelden in de aangifte of aanvraag. In plaats daarvan gaat de belastingdienst rechtstreeks de belastingplichtige benaderen. En dat leidt dus tot extra brieven. Maar ja, liever dat dan dat de teruggave aan een ander wordt overgemaakt. Maar ik kan begrijpen dat het vreemd overkomt als je al jaren dezelfde bankrekening gebruikt voor de teruggaven van de belastingdienst. Wat betreft de DigiD geef ik je zeker gelijk, het zou toch makkelijker moeten kunnen. Daar is DigiD toch voor uitgevonden. Maar we gaan nog te snel. Ik verwacht dat dit op niet al te lange termijn mogelijk wordt. Daarnaast wordt gewerkt aan een burgerportaal dat zal gaan fungeren als communicatiemiddel tussen burger en overheid. Nu moet de aangifte bijvoorbeeld nog via een te downloaden programma worden ingevuld, binnen enkele jaren kan dit gewoon online, via de portaal waarbij ook over andere zaken met de overheid kan worden gecommuniceerd en waarbij aanslagen etc. kunnen worden ingekeken. Dus we zitten even in een overgangsperiode. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12975326927373640596noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-71021600858545048752013-03-14T10:10:34.918+01:002013-03-14T10:10:34.918+01:00Ik vind sowieso dat de hele procedure omtrent reke...Ik vind sowieso dat de hele procedure omtrent rekeningnummers bij de belastingdienst rammelt. Ik doe inmiddels al meer dan 10 jaar netjes aangifte en heb dit ook altijd met hetzelfde bankrekeningnummer gedaan. Dit is dus al meer dan 10 jaar bij ze bekend. <br /><br />Dit jaar heb ik voor het eerste voorlopige teruggaaf aangevraagd (ivm. een koophuis en dus HRA). En nu kreeg ik bij de aanslag ineens een formulier om mijn rekeningnummer bekend te maken :S. Met ook de mededeling dat, na het retour ontvangen van het ingevulde formulier, de teruggaaf binnen 2 weken zou starten. <br /><br />Ten eerste: waarom moet dit in hemelsnaam nog met een papieren formulier in een tijd van DigiD en geautomatiseerde systemen? Vervolgens wordt mede gedeeld het formulier duidelijk in te vullen, "want het wordt automatisch verwerkt". Right, wat is dan het nut van een papieren formulier? <br /><br />Je kan tegenwoordig een scale aan zaken (ook vertrouwelijke zaken) regelen via DigiD. Waarom is het niet gewoon mogelijk om via die weg direct je rekeningnummer in te zien en te wijzigen? Volgens mij is dat toch echt sneller, efficienter en minder foutgevoelig (verkeerde herkenning van handschrift bijvoorbeeld). E. Versteegthttps://www.blogger.com/profile/07951791320021018460noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-61339922110690770632012-12-18T19:48:43.994+01:002012-12-18T19:48:43.994+01:00Ik heb een brief van de belastingdienst ontvangen ...Ik heb een brief van de belastingdienst ontvangen met daarin de mededeling dat ik op 15-11-2012 1440 euro op mijn rekening te hebben ontvangen maar ik heb helemaal niets van de belastingdienst ontvangen en het rekeningnummer wat in de brief staat is ook niet van mij,nu moet ik bewijzen na contact met de belastingdienst dat het niet mijn rekening is.<br />Wat moet ik nu?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-73430674593414748472012-12-17T10:09:37.063+01:002012-12-17T10:09:37.063+01:00Wat nu als de foutieve terugbetaling het gevolg is...Wat nu als de foutieve terugbetaling het gevolg is van fraude? BP heeft recht op teruggaaf. BD zend BP formulier met verzoek om opgaaf reknr. Dit formulier is onderschept door iemand met frauduleuze intenties, vult zijn reknr in en BD betaalt op dat reknr. BP weet van niets. Kan BD zich in uw opinie dan nog verschuilen achter de stelling dat zij bevrijdend heeft betaald? Dat stelt zij nl wel, maar voelt zo onredelijk.VanSteenbergenhttps://www.blogger.com/profile/09334834076060015988noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-5345197588460015372012-10-18T09:45:26.956+02:002012-10-18T09:45:26.956+02:00Er is hier sprake van een onverschuldigde betaling...Er is hier sprake van een onverschuldigde betaling door de belastingdienst aan u. Het ligt dan ook in lijn om de betaling terug te betalen aan de belastingdienst. U heeft geen "relatie" met de persoon voor wie het geld eigenlijk bestemd was. Bovendien kan discussie ontstaan indien u het geld rechtstreeks overmaakt aan degene voor wie het bestemd zou zijn, als u al weet wie het is. U wilt niet in de situatie komen, verwacht ik, dat u twee keer moet betalen. Een keer vrijwillig aan de andere persoon en nog een keer aan de belastingdienst omdat zij niet akkoord gaan met uw rechtstreekse betaling aan de andere persoon. Met terugstorting aan de belastingdienst bent u "zeker" van toekomstige discussies verlost. Bovendien zal de belastingdienst geen informatie verstrekken over de andere persoon, dit is in strijd met de privacy wetgeving. Al is er waarschijnlijk bij de betaling al wel beperkte informatie verstrekt zoals het BSN dat is verwerkt in het aanslagnummer. Ik kan me voorstellen dat u het ook niet prettig zou vinden als u zou worden benaderd door een onbekend persoon met de mededeling dat hij een belastingteruggave van € 8.000 voor u heeft ontvangen. Ik zou het zelf niet prettig vinden als een ander inzicht zou krijgen in mijn financiele situatie, gebaseerd op die teruggave, hoe goed de bedoelingen van die persoon ook zijn. Het kan bovendien ook zo zijn dat de belastingdienst het bedrag ook reeds heeft betaald aan die andere persoon. Als u dat ook doet, dan heeft hij het bedrag twee keer ontvangen en moet de belastingdienst weer bij hem terugvorderen. Dus terugbetaling aan de belastingdienst lijkt mij het meest verstandige. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12975326927373640596noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-63062560592168792442012-10-16T21:10:48.545+02:002012-10-16T21:10:48.545+02:00Ik blijk, na een brief van de belasting meer dan €...Ik blijk, na een brief van de belasting meer dan €8000,00 ontvangen te hebben van een ander persoon.<br />Ik kijk bijna nooit meer op mijn rekeningoverzicht, en je krijgt geen afschriften thuis.<br />Inmiddels blijkt het juist te zijn, en staat het al bijna 3 maanden op mijn rekening.<br />Ze vragen nu om het terug te storten op een rekening van de belasting.<br />Ik wil rechtstreeks contact met de benadeelde, om dit samen op te lossen.<br />Is dit logisch, of zit hier een gevaar in?<br />PepAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-86934798439870459282012-10-04T23:57:44.993+02:002012-10-04T23:57:44.993+02:00Inderdaad. Als er een betaling op een verkeerde re...Inderdaad. Als er een betaling op een verkeerde rekening heeft plaatsgevonden dan kan de correctie hiervan zeker op zich laten wachten. Betalingen vinden plaats vanuit de Centrale Betalingsadministratie in Apeldoorn en handmatige handelingen vragen vaak veel tijd. Hoe meer op de belastingdienst wordt bezuinigd hoe erger dit waarschijnlijk zal worden. Ook vanuit ons kantoor moeten we regelmatig meerdere keren bankgegevens van een klant doorgeven voordat de uitbetaling daadwerkelijk plaatsvindt waarbij het soms zo lang duurt dat de klant gaat denken dat wij het geld inmiddels hebben opgemaakt. Heel vervelend. <br /><br />Misschien eens de belastingdienst in gebreke stellen en een uiterste termijn voor uitbetaling stellen. Misschien werkt dreiging met een dwangsom nog (als dit al van toepassing zou zijn), zie http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/niet_met_ons_eens/klachten_en_geschillen/dwangsom_eisen_2/dwangsom_eisen. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12975326927373640596noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3843067991026178712.post-51348514779793423952012-10-04T08:53:33.372+02:002012-10-04T08:53:33.372+02:00van mij is door de belasting een bedrag van meer d...van mij is door de belasting een bedrag van meer dan 2000 euro gestort op geheel verkeerd nummer, bedrag is na 3 dagen direct aan belasting teruggestort op 15 aug. Daarvan ook netjes een brief van storter ontvangen met bevestiging van terugboeking. Belastingdienst heeft het bedrag al terug ontvangen sinds 16 aug 2012. Nog steeds is de belastingdienst bezig het te storten op het nu juiste rekeningnummer...dit duurt al bijna 2 maanden. Erg vlot gaat het niet bij de belasting na gemaakte fouten. 3x persoonlijk bezoek aan belastingdienst, 7 x telefonisch contact, 4x brief , vervolgakties van belasting loopt niet soepelgiosgirlnoreply@blogger.com